Zarządzenie w sprawie sprzedaży: przyczepy sam-jednoosiowej, przyczepy ciężarowej asenizacyjnej, przyczepy ciężarowej rolniczej, ciągnika rolniczego
Zarządzenie Nr 15/2023
Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu
z dnia 3 listopada 2023 r.
w sprawie sprzedaży: przyczepy sam-jednoosiowej, przyczepy ciężarowej asenizacyjnej, przyczepy ciężarowej rolniczej, ciągnika rolniczego
Na podstawie Zarządzenia nr 62/2018 Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie określenia sposobu i trybu gospodarowania składnikami: materiałów i wyposażenia, rzeczowego majątku trwałego i rzeczowego majątku ruchomego stanowiącymi własność Gminy Wągrowiec, będącymi w dyspozycji jednostek organizacyjnych gminy zarządzam, co następuje:
§ 1. Przeznacza się do sprzedaży następujące pojazdy:
- Przyczepa ciężarowa rolnicza asenizacyjna POMOT T 507/6, nr rej. PWA U311, nr VIN: 076101295, rok prod. 2010,
- Przyczepa SAM-jednoosiowa, nr rej. PWA T425, nr VIN 17, rok prod. 1990,
- Przyczepa ciężarowa rolnicza AUTOSAN D-732 04, nr rej. PWA T418, nr VIN/ramy 34044, rok prod. 1986
- Ciągnik rolniczy URSUS MF 255, nr rej. PWA W666, nr VIN/ nadw. podw. 0024463, nr silnika P75845P, rok prod. 1987 w drodze I przetargu pisemnego nieograniczonego.
§ 2. Ustala się:
- termin przetargu na dzień 21 listopada 2023 r. (wtorek) godz. 10:00,
- cenę wywoławczą sprzedaży pojazdów w wysokości:
- przyczepa ciężarowa asenizacyjna POMOT T 507/6 – 25.000,00 zł,
- przyczepa jednoosiowa SAM – 500,00 zł,
- przyczepa ciężarowa rolnicza AUTOSAN – 5.500,00 zł,
- ciągnik rolniczy URSUS – 15.000,00 zł.
- wysokość wadium:
- przyczepa ciężarowa asenizacyjna POMOT T 507/6 – 2.500,00 zł,
- przyczepa jednoosiowa SAM – 100,00 zł,
- przyczepa ciężarowa rolnicza AUTOSAN – 500,00 zł,
- ciągnik rolniczy URSUS – 1.500,00 zł.
- treść ogłoszenia o przetargu publicznym stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
- regulamin przetargu, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Powołuje się komisję do przeprowadzenia przetargu w składzie:
- Patrycja Kantorska - przewodniczący,
- Paulina Kalista - członek,
- Mateusz Tomczak - członek,
§ 4. Zadaniem komisji przetargowej będzie przeprowadzenie przetargu pisemnego nieograniczonego i sporządzenie protokołu z przebiegu przetargu.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikowi ds. eksploatacji infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
Załącznik Nr 1 do zarządzenia nr 15/2023
Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu
z dnia 3 listopada 2023 r.
DYREKTOR GMINNEGO ZAKŁADU GOSPODARKI
KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W WĄGROWCU
OGŁASZA
I PRZETARG PISEMNY
na sprzedaż przyczepy sam-jednoosiowej, przyczepy ciężarowej asenizacyjnej, przyczepy ciężarowej rolniczej, ciągnika rolniczego
- Nazwa i siedziba sprzedającego:
Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu
ul. Janowiecka 98A, 62-100 Wągrowiec
II. Rodzaj i typ sprzedawanego majątku rzeczowego:
Nazwa środka trwałego |
Rok produkcji |
Cena wywoławcza |
Wadium |
przyczepa ciężarowa asenizacyjna POMOT T 507/6 |
2010 |
25.000,00 zł |
2.500,00 zł |
przyczepa jednoosiowa SAM |
1990 |
500,00 zł |
100,00 zł |
przyczepa ciężarowa rolnicza AUTOSAN |
1986 |
5.500,00 zł |
500,00 zł |
ciągnik rolniczy URSUS |
1987 |
15.000,00 zł |
1.500,00 zł |
Dane identyfikacyjne pojazdów
Typ, marka i model: przyczepa ciężarowa asenizacyjna POMOT T 507/6
- rok produkcji: 2010
- numer rejestracyjny: PWA U311
- dowód rejestracyjny: seria DR/BAG 3745498
- termin następnego przeglądu technicznego: 13.12.2023 r.
- ubezpieczenie OC pojazdu: aktualne
- ogólny stan techniczny pojazdu: zdatny
Typ, marka i model: przyczepa SAM - jednoosiowa
- rok produkcji: 1990
- numer rejestracyjny: PWA T425
- dowód rejestracyjny: seria DR/AAB 2145184
- brak aktualnego badania technicznego
- masa własna pojazdu 440 kg, DMC 1440 kg
- ubezpieczenie OC pojazdu: aktualne
- ogólny stan techniczny pojazdu: niezdatny
Typ, marka i model: przyczepa ciężarowa rolnicza AUTOSAN D-732 04
- rok produkcji: 1986
- numer rejestracyjny: PWA T418
- dowód rejestracyjny: seria DR/BAP 0241416
- Brak aktualnego badania technicznego
- ubezpieczenie OC pojazdu: aktualne
- ogólny stan techniczny pojazdu: niezdatny
Typ, marka i model: ciągnik rolniczy URSUS MF 255
- rok produkcji: 1987
- numer rejestracyjny: PWA W666
- dowód rejestracyjny: seria DR/AAB 2144574
- brak aktualnego badania technicznego
- pojemność silnika 2502 cm
- rodzaj napędu: oś tylna 4x2
- DMC 3300 kg
- Przebieg pojazdu 4752 mtg
- barwa nadwozia: czerwony
- ubezpieczenie OC pojazdu: aktualne
- ogólny stan techniczny pojazdu: niezdatny
opinie / wyceny Biegłego Sądowego w zakresie wyceny i jakości napraw pojazdów samochodowych, rzeczoznawcy dr inż. Piotra Stanowskiego stanowią załącznik do ogłoszenia.
- Oferty należy składać do dnia 21.11.2023 r. do godz. 10:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „przetarg na sprzedaż … (wpisać typ i markę pojazdu)…
- Pozostałe informacje:
- Udział w przetargu mogą brać osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
- Osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, w tym przedsiębiorcy winni dysponować odpisem z rejestru przedsiębiorców albo innego właściwego rejestru lub ewidencji wskazującym w szczególności zasady reprezentacji i osoby uprawnione do reprezentacji. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą winny dysponować wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości określonej w tabeli pkt II niniejszego postępowania.
- Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy PKO Bank Polski S.A., nr 64 1020 4027 0000 1002 1214 4939, w tytule podając nazwę środka trwałego. Wpłaty należy dokonać z takim wyprzedzeniem, aby wskazana kwota wadium wpłynęła na konto Gminy Wągrowiec w terminie do dnia 20 listopada 2023 r.
- Uczestnikom przetargu, którzy nie wygrają przetargu, wpłacone wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem 3 dni od daty przetargu.
- Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia środka trwałego.
- Wadium wnosi się wyłącznie w pieniądzu.
- Nabywca zobowiązany jest zapłacić cenę nabycia pojazdu (pomniejszoną o wartość wpłaconego wadium) przed podpisaniem umowy sprzedaży, w terminie 3 dni od daty publikacji ogłoszenia o wyłonieniu najwyższej oferty.
- W przypadku uzyskania 2 ofert o tej samej wartości, Nabywcy zostaną zobligowani do złożenia ofert uzupełniających w terminie 2 dni od otrzymania informacji
o konieczności złożenia oferty uzupełniającej. - Otwarcie ofert będzie miało miejsce w siedzibie GZGKiM w Wągrowcu w dniu 21 listopada 2023 r. o godz. 10:15.
- Informacja z otwarcia ofert zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie do dnia 22 listopada 2023 r.
- Jeżeli Nabywca uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży, traci wpłacone wadium.
- Jeżeli Nabywca uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży, prawo do nabycia pojazdu nabywa Nabywca, którego oferta była druga w kolejności pod względem zaoferowanej ceny.
- Wydanie przedmiotu przetargu następuje niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz podpisaniu umowy sprzedaży.
- Pojazdy są dostępne do oglądania w siedzibie GZGKiM w Wągrowcu przy
ul. Janowieckiej 98A, po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu
z Dyrektorem Zakładu – Panem Szymonem Wachowskim (tel. 609 811 893). - Osobami upoważnionymi do kontaktowania się w sprawie udzielenia szczegółowych informacji z zakresu przedmiotu przetargu są: Szymon Wachowski (tel. 609 811 893) oraz Patrycja Kantorska (tel. 513 753 971), od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00).
- Regulamin przetargu jest dostępny na stronie internetowej: https://gzgkimwagrowiec.pl/ w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu oraz na tablicy ogłoszeń Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Wągrowcu.
Załącznik Nr 2 do zarządzenia nr 15/2023
Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu
z dnia 3 listopada 2023 r.
REGULAMIN PRZETARGU
§ 1. Regulamin przetargu określa procedurę przygotowania, organizacji i przeprowadzenia przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu I przetargu pisemnego nieograniczonego na sprzedaż przyczepy sam-jednoosiowej, przyczepy ciężarowej asenizacyjnej, przyczepy ciężarowej rolniczej, ciągnika rolniczego, zwanych dalej „pojazdami”.
§ 2. Przetarg na sprzedaż pojazdów przeprowadza komisja przetargowa powołana przez Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu.
§ 3. Do obowiązków komisji należy:
- zamieszczenie ogłoszenia o przetargu na stronie internetowej Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Wągrowcu oraz na tablicy ogłoszeń Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu. - udzielenie informacji o przedmiocie przetargu,
- przeprowadzenie przetargu,
- sporządzenie protokołu z przebiegu przetargu zawierającego:
- oznaczenie miejsca i czasu przetargu,
- imiona i nazwiska osób prowadzących przetarg,
- wysokość ceny wywoławczej,
- najwyższą cenę zaoferowaną za środek trwały,
- imię, nazwisko i miejsce zamieszkania lub nazwę i siedzibę nabywcy,
- wysokość ceny nabycia i oznaczenie sumy, jaką nabywca uiścił na poczet ceny,
- wnioski i oświadczenia osób obecnych przy przetargu,
- wzmiankę o odczytaniu protokołu,
- podpisy osób prowadzących przetarg i nabywcy lub wzmiankę
o przyczynie braku podpisu.
§ 4.1. Dyrektor Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu wyznacza termin przetargu, zamieszczając ogłoszenie na stronie internetowej Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, Biuletynu Informacji Publicznej oraz w siedzibie zakładu na tablicy ogłoszeń, co najmniej na 14 dni przed terminem przetargu.
2. Ogłoszenie o przetargu zawiera w szczególności:
- informacje o formie przetargu,
- termin i miejsce przetargu,
- przedmiot przetargu,
- wysokość ceny wywoławczej,
- wysokość wadium,
- termin wpłaty wadium.
§ 5. 1. Przystępujący do przetargu zobowiązani są do:
- wpłacenia wadium w określonej wysokości na konto Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu w terminie do dnia 20 listopada 2023 r. (liczy się data wpływu na rachunek Zakładu),
- przedłożenia oferty zakupu pojazdu,
- przedłożenia dowodu wpłaty wadium na żądanie Komisji,
- przedłożenia dowodu tożsamości na żądanie Komisji.
2. Ponadto osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, w tym przedsiębiorcy winni dysponować odpisem z rejestru przedsiębiorców albo innego właściwego rejestru lub ewidencji wskazującym w szczególności zasady reprezentacji i osoby uprawnione do reprezentacji. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą winny dysponować wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
3. Przewodniczący komisji prowadzącej przetarg zobowiązany jest przed przystąpieniem do licytacji dokonać rejestracji uczestników przetargu, tzn.:
- ustalić dane personalne osób biorących udział w przetargu,
- sprawdzić prawidłowość wpłaconego wadium,
- zebrać dokumenty, o których mowa w ust. 2 i sprawdzić ich prawidłowość.
§ 6. 1. Przetarg pisemny odbywa się w drodze składania ofert w zamkniętej kopercie do dnia 21 listopada 2023 r. do godz. 10.00. - Nabywcą zostaje oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę zakupu przedmiotu przetargu (zadeklarował najwyższą kwotę).
- Przewodniczący zamyka przetarg i ogłasza imię i nazwisko lub nazwę nabywcy, która przetarg wygrała.
- Komisja przetargowa sporządza protokół z przebiegu przetargu, o którym mowa w § 3 pkt 4 niniejszego regulaminu.
- Nabywca zobowiązany jest zapłacić cenę nabycia pojazdu (pomniejszoną o wartość wpłaconego wadium) przed podpisaniem umowy sprzedaży, w terminie 3 dni od daty publikacji ogłoszenia o wyłonieniu najwyższej oferty. pod rygorem utraty złożonego wadium.
- Wydanie przedmiotu przetargu następuje niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz podpisaniu umowy sprzedaży.
§ 7. Organizator przetargu zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu lub jego odwołanie bez podania przyczyny.
Informacje
Paulina Maciejewska
Paulina Maciejewska